poniedziałek, 6 września 2010

Na tropie historii / Historyczna gra miejska

NA TROPIE HISTORII

Zachęcamy do udziału w hufcowym projekcie NA TOPIE HISTORII.

Od 5 września do 5 listopada każdy zastęp, patrol, każda drużyna może wykonać jedno z zadań:

1. Zorganizować spotkanie ze świadkiem wydarzeń 1939-45, styczeń 1945, Bydgoszcz 1956, lata 80-te, 1989 . Zaprosić na zbiórkę, porozmawiać. W naszym środowisku harcerskim żyje sporo druhen seniorek i druhów seniorów pamiętających straszny czas wojny oraz mnóstwo instruktorów pamiętających późniejsze lata.Zachęcamy też do spotkań z osobami spoza ZHP.

2. Przygotować wywiad, reportaż filmowy lub radiowy ze świadkiem wojny, wyzwolenia Bydgoszczy spod okupacji hitlerowskiej, roku 1956, 1989.

3. Przygotować krótkie przedstawienie lub etiudę związane z historią Bydgoszczy lub bydgoską legendą. Formy teatralne zostaną wystawione na gali kończącej projekt w połowie listopada.

Każde z zadań należy udokumentować fotograficznie. Zadanie nr 2 na nośniku elektronicznym przesłać do komendy Hufca. Dla drużyn, które najlepiej wykonają i udokumentują zadanie czekają nagrody.

Zadanie współfinansowane przez Województwo Kujawsko-Pomorskie.

__________________________

HISTORYCZNA GRA MIEJSKA klik-PLAKAT

Komenda Hufca Bydgoszcz-Miasto i 42 BDH "Krzewy" im. Dzieci Bydgoskiego Września zapraszają na grę miejską mającą na celu upamiętnienie 71 rocznicy powstania Szarych Szeregów i przybliżenie wydarzeń bydgoskiego września. Gra odbędzie się 27 września br. Początek o godz. 17.00 w siedziebie Komendy Hufca Bydgoszcz-Miasto przy ul. Dworcowej 56. Harcerze przychodzą umundurowani. Gra zostanie przygotowana na dwóch trasach:

1. harcerska i szkolna (sp) - do godz. 20.00
2. starszoharcerska i wędrownicza- do ok godz. 21.30

Wyposażenie patroli: apteczka, znicz, aparat cyfrowy (może być w tel. kom.), przybory do pisania.
Zgłoszenia do 20 września na adres e-mail: agnieszka_makulska@bydgoszcz.zhp.pl z podaniem drużyny/patrolu, nazwiska opiekuna, ilości osób, wyboru trasy. Patrole nie mogą przekraczać 15 uczestników.

Zadanie współfinansowane przez Województwo Kujawsko-Pomorskie

Brak komentarzy: